Hlavička_4ts

Hlavička_4ts

Cviklový "hummus"

piatok 23. novembra 2012

Pridávam jeden do série zdravých a sezónnych receptov... je ním cviklový „hummus“. Hummus je vlastne druh nátierky, alebo dipu pochádzajúci z blízkeho východu. Ja osobne som sa s ním po prvý krát stretla v Turecku a veľmi mi chutil len tak s chlebovou plackou. Jeho základom je cícer (absolútne skvelá a všestranne využiteľná strukovina) ďalej sezamová pasta tahini, olivový olej, cesnak, a citrónová šťava. Sú možné rôzne obmeny tejto pomazánky na báze cíceru, napríklad ho mám rada aj s pečenou paprikou. Ja osobne uprednostňujem doma uvarený cícer pred tým v plechovke, ale je pravda, že počas hektických dní rovnako dobre a hlavne rýchlo poslúži aj ten kupovaný.
Základom tejto ľahkej a zdravej sezónnej varianty hummusu je samozrejme cícer a pečená cvikla. Cícer často okrem iného používam do šalátov, na polievku a do nátierok. Táto sezónna variácia s pečenou cviklou je výborná napríklad na cesnakovom touste doplnená čerstvými bylinkami. Taktiež v sendviči je možné hummus použiť namiesto klasického masla, alebo inej nátierky. Pečená cvikla mu dodá príjemnú sladkosť a červený vínny ocot alebo citrón ho „nakopne“, takže sa ho určite nebojte. Recept je veľmi jednoduchý, všetky suroviny stačí jednoducho rozmixovať dohladka a dochutiť podľa vlastnej chuti.

cca 2 pečené cvikly
cca 350 g vareného cíceru
Olivový olej, cesnak, čierne korenie, mletá rasca, soľ, červený vínny ocot alebo citrónovú šťavu na dochutenie.

5 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

... hneď som si kúpila cviklu :-)

Mery13 povedal(a)...

Toto určite skúsim, cviklu mam veľmi rada. Pekný nový týždeň prajem.

4ts povedal(a)...

Aj ja mam velmi rada cviklu. Myslim, ze je to trosku podcenovana zelenina a mali by sme ju castejsie zaradit do nasho jedalnicka. Pekny novy tyzden s cviklou prajem :-)

borka povedal(a)...

Teeda Zuzka, si hviezda. Musím skúsiť niečo z týchto tvojich receptov. Pokiaľ sú také dobré ako úžasne vyzerajú, tak dovi....Pozdravujem fotografa :-)

4ts povedal(a)...

Borka, ďakujem za milý komentár :-) určite nie som hviezda :-D ale som rada, že sa niekomu páči to čo robíme.

Zverejnenie komentára